Saturday 9 June 2012

kiSah Hati ~

aku pernah..
punya teman yang ku sangka kan bakal menemani hidup ku di hari tua nanti..
mungkin YA ! tp not for now.. who knows
jodoh itu di tgn tuhan..
kenapa ya..
mungkin kerana die memilih kecantikan dan kematangan..
maaf ! kedua2 nya belum ada pada aku..
tp ak relakan pilihan nya..
kerana aku sendiri yakin die bukan yg terbaik tok aku.
kenapa?
sebab die xmampu menerima ak apa ada nya..
sedangkan aku menyayanginya seperti sediakala ~
aku maafkan mu teman..
> belajar laa tok menilai hati manusia <

aku pernah..
memiliki kawan seumpama teman tapi mesra..
pernah aku menangis di bahu nya..
basahi bajunya..
kerana seorang lelaki lain...
menerima ak seadanya..
baik buruk aku.. dia lindungi aku..
die berkongsi segala2 nya bersama.
uniknya, kami hanya berkawan..
tp xpernah die tinggalkan aku.
realfren are 1 who always be der no meta how hard dis life is.. i <3 u

malah aku taw.
die sentiasa doakan kebahagiaan dan kebaekan buat aku.
kini kami masih kawan.. :)
jelas dia xpernah pandang pada kecantikan..
yg lemah lembut itu mungkin bukan aku.. tapi aku juga punya perasaan.

biar ak selekeh or sakai pn tiap kali bersama
walau ribuan teman2 nya kelihatan anggun dan menarik..
die masih di sisi aku.. memegang aku supaya aku xjatuh dalam lautan manusia yang memandang dan mementingkan wajah luaran..
biarlaa muke plastik pn..jnj kau cantik bukan.. ye ! kamu cntik perempuan.. :)
kami sekadar berkawan..
itu lebih baek.. ye ! aku pasti itu..

senior,
memang aku xcntik..
putih dan bersih seperti yang kau mahukan
tp kalau itu yg kau cari
maaf ! xada pada diri aku..
kalau kau da jumpe..
aku bahagia kau pergi kepadanya
lebih rela daripada aku tahu
tiap kali kau bersamaku
kau mendambakan yang lain selain dr aku..
maaf ! aku cube menjadi seperti perempuan lain yg kau mahukan
tp aku tetap aku..
kalau mencari yang cantik.. Allah pasti beri yang cantik.. :)

biar wajah aku xcntik spt yg kau mahu
aku mahu jaga hati aku dripada titik2 hitam ituu
aku hilang keyakinan aku semakin hari demi memuaskan hati kau
seringkali aku keliru dan kalut
memikirkan pakaian apa harus ak pilih ntuk bersama kau
mekup ke? sopan ke? cerita apa yang aku perlu kongsi?
aku kalut !
kembalikan kunci hati aku
dan aku janji xkan beri pada orang yang salah lagi..
biar aku sepi sampai mati janji hati aku xterluka lagi...
marah ! sakit !
ya ! aku rasa semua~
tp seperti kata kau.. juga kata orang lain..
jodoh itu di tangan tuhan
kita hanya mampu merancang.. Dia yang menentukan
tp x kau tahu.. kau hanya merancang untuk diri kau sendiri
sampai kau xsedar hati yang kau sakiti
aku ! ya aku~

sekian ,
hati ku,
sugaramour

2 comments: